BJÖRKLIDEN - GÄLLIVARE

"Varför cyklar jag? Eftertanke och ett försök att stanna tiden."

Igår skenade jag iväg från Björkliden. Färden ner till Kiruna blev precis somnat hade tänkt. Sol, medvind, Torneträsk på
min vänstra sida och Lapp-porten framför mig. Det var fantastiskt. I Kiruna blev det en inhemsk variant av hamburgare med lite renkött, bacon och strips. Sedan bar det vidare till Gällivare med hjälp av midnattssol. 

Fy fan vad tråkig väg. Vägarbete med väglots, precis som att jag kunde hänga med där i 60 knyck. Stora grävmaskiner
och lastare runt lilla mig. In med en ljudbok i öronen. Till sist kom jag fram till Gällivare B&B 00.30. Jag hade fått koden
och smög in och fick en skön dusch. Vätskebalansen inte ok.

Nu efter god frukost så beslutade jag mig för att stanna i Gällivare en natt till. Här är marknad och faktiskt en cykeltävling och en del annat  som jag nu nu väljer att upptäcka. Vi får se vidare hur denna resa blir, resa med cykel genom Sverige.
Jag kan inte bara trycka på med 24 mil om dagen. 
Status: fysiskt bra, mentalt sliten (redan).
 
 
Du kan också swisha ett bidrag till 0766 11 51 56 och stöd Hjärtebarn!
 
Allmänt, Trampet | |
#1 - - Ralf:

kämpa på Jan. Vi har ytterligare en middag som väntar!

#2 - -

Bra jobbat!

Upp